23 Temmuz 2011 Cumartesi

Aya Irini de bir Yildiz.....

RENE FLEMING...

Dun Aksam Istanbul Muzik festivali ozel konseri vardi! Dunyaca unlu soprano Rene Fleming  BIFO ile beraber hepimizi buyulediler!
Ben sanat elestirmenligi yapamam ltf yanlis anlasilmasin burada yazdiklarim kendi yorumlarimdir:) Benim sanat bilgimin yonetmeni canim arkadasim Borusan Kultur Sanat Baskani ; Zeynep Hamedi dir! O haber verir sunu seyretmen lazim, bunu gormen lazim diye ben de elimden geldigi kadar bana isik tuttugu yolda biseyler ogrenmeye calisirim :) Festival basinda haber vermisti dun geceki konseri, ben gene son dakika  ayarlanabildim ama herseye degdi!
Bi kere Aya Irini baslibasina ayri bir olay! Herseferinde oyle bir tarihin icinde hangi occasion olursa olsun bulunmak muthis bir ayricalik diye uyariyor benim farkindaligim:) BIFO nun tartisilmaz kalitesi , herseferinde daha yumusak ama guclu , tum jestlerine ragmen sakin , besteyi yasiyarak tum ruhuyla yoneten, Viyana li yonetmenleri  Sascha Goetzel ile hem gorsel  olarak ve hem de ses ahenk uyum ile baska bi boyuta geciyorum:) Ve de dun gece bu uyuma bi de Rene Fleming in aryalari eklenince ruya cikti ortaya! Schubert, Strauss, Verdi, Massenet, Puccini ve daha neler neler caldilar, ama ne caldilar ve nasil seslendirdi Rene Fleming! Hani atletizm seyrederken insana sanki cok kolaymis yapilan hareketler gibi gelir ya , bu kadindan sonra sanki arya cok rahat soylenirmis gibi geliyor! Nereden nasil cikiyor o tonlar, hic zorlama yok , muthis bir vucut dili, guler yuz, rahatlik, espri , insancil davranislar, zerafet , ozguven, sevecenlik ve SES !!!!! Bis lerde "summertime ", bile yorumladilar !! Cok cok cok iyilerdi! Ama ben eeeeen cok kendisinin de " my signature aria " dedigi  denizkizinin prense olan askini anlattigi Antonin Dvorak in "Song to the Moon" u beyendim ! dedim ya cok iyiydi hersey! Konser basinda sandalyelere birakilmis Borusan in hazirladigi bilgi kitapciginin icerigi, sayfa renk ve duzenlemeleri, yazi karekterleri ,  ile baska bi kuluarda oldunu gosteriyor
Sevgili Zeynep cim  bu isler cok ama cok emek istiyor! Sizler Borusan olarak bu emegi ekip olarak fazlasiyla veriyorsunuz ve bizleri ileri tasiyorsunuz; bir dinleyici olarak emegi gecen herkezi tebrik ediyor ve tesekkur ediyorum:))










 Photos by CK, ZH

1 yorum:

  1. Canım arkadaşım katılımız ve bu güzel paylaşımın için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...